HTML

SzívemcsücskeJapán

Ismét itt vagyok szívemcsücskeJapánban. Régi vágyam teljesült az EU jóvoltából. ETPs ösztöndíj, 9 hónap tanulás, küzdelem, kaland és vidámság. Szeretném megörökíteni. Íme hát egy darabka Japánból az én gyakran bepárásodó szemüvegemen keresztül...

Friss topikok

  • Huffnágel Pista: @Szivemjapan komment: Japánban már nem divat a pina - második, befejező rész klou.tt/3qyf6uj2170p (2015.03.11. 19:07) Félúton hazafelé...
  • Buku3: A fehér kimonó neve: 白無垢, vagyis shiro-muku. (2013.09.14. 00:01) Esküvő Japánban
  • totyii: a helytelensegert bocs (2010.02.27. 14:55) Szumó a színfalak mögött I.
  • Umi: "Rögtön útbaigazított minket, majd a tárgyra tért – are you married?" hát ezen jót nevettem XD no... (2010.01.23. 18:03) Buyou

Linkblog

2008.03.27. 16:19 Japanna

Behavazódva

Végre beköltöztem, itt vagyok Kagurazakán. De azóta se tudom, hol áll a fejem. Csak kapkodok meg rohanok jobbra-balra.

 
 
 
 

A héten emellett még lett egy új bicajom, tegnap délutáni szerzemény, úgyhogy ma már ezzel mentem az egyetemre. Csak parkolót találni nehéz, tisztára olyan, mintha autóval mennék, és azt kéne valahogy leparkolnom. Pedig az igazi egyetem – mármint a japán diákoknak – csak a jövő héten kezdődik. El se tudom képzelni, milyen nyüzsgés lesz akkor. 57 ezer diák a Wasedán.

 

És mi lesz majd akkor a vonatokon?! Áldom a sorsom, hogy még az igazi roham előtt sikerült átjönnöm ide, és nem kell megélnem az iskolaidőben szokványos reggeli csúcsforgalom gyötrelmeit. Az utolsó reggelen – tegnap előtt – már majdnem elsírtam magam befelé, olyan fizikai fájdalmat éreztem. Egyrészt nagyon szenvedek itt attól, hogy nincsenek érintések, hogy nem kapok legalább egy vállonveregetést, nemhogy egy simogatást vagy ölelést. - Mindenki olyan távolságtartó. A családom, akiknél már a korábbi években is olyan sokat laktam, kézfogással üdvözölt. Öt éve búcsúzóul kaptam két puszit. - Szóval itt ez az érintés nélküli társadalom, ahol nagyon tiszteletben tartják a másikat és a harmóniát, és közben párhuzamosan azt élem meg, hogy bepréselődnek az intim zónámba, és gondolkozás nélkül tudnak fájdalmat okozni. Furcsa volt, de már bennem is feltámadt a vágy, hogy én is visszalökjek, hogy én is fájdalmat okozzak.

 

 

 
 

A fájdalommal sajnos most egyébként is alaposabban ismerkedem. Ma egy kis kórházban töltöttem az estét. A fülem a ludas, ami már a repülőn is rendetlenkedett. Szóval most nagyon beindult, lüktetve fáj, ráadásul az orromon se kapok rendesen levegőt.
Sokféle gyógymóddal próbálkoztam, sőt két hete már sapkában aludtam, meg sokat használtam a kairo-t, azt a kis csomagot, amit csak meg kell rázni, és pillanatok alatt átmelegszik, utána meg 18 órán át 50-70 fok közötti hőmérséklettel tartja a melegét. Egyszer használatos, de párszáz yenért beszerezhető. Törölközőbe téve olyan, mint a meleg sópárna. Hiába lelkesedtem érte, a vége mégis az, hogy van egy jó kis középfül-gyulladásom némi allergiával megspékelve. Sosem volt virágpor allergiám, de most úgy tűnik, lett…

 
 
 

Pedig olyan gyönyörűen nyílnak a fák, már hivatalosan is bejelentették a cseresznyevirágzás kezdetét. Mi a jövő hét végén megyünk csapatostul virágnézőbe.
Nekem ajánlatos lenne maszkot hordanom, ahogy itt annyian teszik, de idegen számomra az érzés, hogy félig letakart fejjel rohangáljak. Persze ha a fogdokim itt is kitalálja azokat a gumikat meg egyéb kínzóeszközöket, akkor lehet, hogy szégyenérzetemben még virágpor allergia nélkül is magamra rántok egyet…
Egyelőre csak beszedem a gyógyszereimet és megpróbálok jövő szerdáig meggyógyulni, különben fülfelszúrás fenyeget.

 
 

 

 

 


A gyógyszereim egyébként nagyon érdekesek. Pontosan ki van számolva, hogy hány darabra is lesz szükségem a kezelés folyamán. És mindenből pontosan annyi szemet kaptam. A patikába pedig kinyomtatták a listát, ami felsorolja, mit hogyan kell beszednem. A tabletta fotója mellett szerepel, hogy mire jó, mekkora a dózisa, mikre figyeljek, és persze hogy hány napon át, hányszor, mennyit, és persze evés előtt vagy után, stb.
Végül ott a telefonszám, hogy kérdés esetén kit is hívhatok.

 
 


Hát így éldegélek most, kissé feszített tempóban. Az új helyem nagyon jó, de még sokmindent be kell szereznem, hogy igazán otthon érezzem magam. Sok apróság kell, meg néhány nagyobb dolog. Reggel például kiderült, hogy a házban lévő két hajszárító közül egyik sem működik. Kínomban kénytelen voltam felállni az ágyamra, hogy minél közelebb lehessek a légkondihoz. A maximumra kapcsoltam a fűtő funkcióját, és álltam a forró huzatban. Majdnem félórába telt, de sikerült megszárítkoznom. Igaz, a kanji-tesztet lekéstem, és ennek még lehetnek következményei…

9 komment

Címkék: gyógyszerszedés módja


A bejegyzés trackback címe:

https://szivemcsucskejapan.blog.hu/api/trackback/id/tr32399246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csuri / Bariildi 2008.03.27. 19:46:11

Szia drága!!
Nagyon érdekes, amit az érintésről írsz! Hogy nem érnek egymáshoz pozitíve, de a vonatban megy a préselődés... Brrr....
mennyi idő alatt érsz a kis bicajoddal a lakásodról az egyetemre?
majd a lakásod is mutasd be lécci!!

Puszi, gyógyuljon meg a füled!!

Csuri
BI

norka 2008.03.27. 20:38:31

Az én kicsikéimnek egész télen felváltva van fülgyulladása, úgyhogy legalább áttételesen tudom, hogy milyen bazi szar dolog. De nem is tudtam, hogy felnőttkorban is előfordulhat! Vigyázz magadra és tényleg szedd be a bogyókat, jó? Pont, ahogy meg van írva! :)
Egyébként BI-hez csatlakozom.

2008.03.28. 08:54:04

nagyon szép a cseresznyefavirágzásos képed

Karikásostor - Sírásók naplója · http://sirasok.blog.hu 2008.03.29. 09:49:32

Nagyon érdekes a naplód és a világ, amelyről írsz. Jobbulást a fülednek! Üdv: K

Fábián Andi 2008.03.29. 10:04:26

Anna,
a kövirózsa-csepp igen hasznos fülszer!
Japániában vajon hozzáférhető? :)

Noncsi 2008.03.30. 21:56:31

Tőlem ezennel kapsz egy virtuális ölelést, és ha hazajössz, igazit is.
A masszőrt tudnám esetleg erre a problémára hirtelen ajánlani. Úgy tudom, "wellnessben" ők is nagyon jók.
Vajon mit reagálnának ottani ismerőseid, ha a nyakukba ugranál?
(Érzem, ez a téma nagyon megfogott, írhatsz még ilyen tárgyú megfigyeléseidről :))

Noncsi 2008.03.30. 23:29:19

Jaj, összevissza irkálok már, pontosítok.

..."wellnessben" a japánok is nagyon jók

...ez a téma nagyon megfogott engem...

Gyuri Apó 2008.04.02. 11:31:48

........hát, ha úgyis egész nap egymást gyömöszölik, akkor minek az érintés :-))
Fura egy világ!
..ad abszurdum a gyerek is azért rossz és vereti meg magát a "kedves" szülővel, hogy érjenek mán hozzá (meg figyeljenek oda végre rá)

Noncsi 2008.04.04. 20:33:13

Ne haragudjatok, tudom, hogy ez nem fórum, de ellenkeznem kell Veled, kedves Gyuri Apó, a gyermek szvsz sosem akarja megveretni magát, és noha a maga módján ő is felléphet agresszorként, mindig a felnőttek felelőssége és döntése, hogy az erre adott reakcióként bántalmazzák-e a gyermeket vagy sem. A Te szóhasználatod azt a benyomást kelti, mint ha a gyereknek is lenne felelőssége a saját megveretésében, de szeretném felhívni a figyelmet, hogy nincsen.
Biztos vagyok benne, hogy Te is így gondolod, csak pontosítottam, remélem, nem baj. Ez nekem fontos.
süti beállítások módosítása